کاربر گرامی،

به جهت بهرمندی از تمام امکانات تعبیه شده در این سایت ،لطفا از لپتاپ یا تبلت و یا دستگاه های بیشتر از 10 اینچ برای ورد به سایت استفاده کنید .

با تشکر.

بیش از ۲ هزار تُن انواع گل و گیاه از محلات صادر می شود کشت «فراسرزمینی» کمک به تقویت دیپلماسی اقتصادی ظرفیت سردخانه‌های شهرستان اهر جوابگوی نیاز باغداران نیست خروج ۷۰ میلیارد دلار از ادعا تا واقعیت صادرات بندر کنگان به قطر از سرگرفته شد بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از مزرهای کرمانشاه صادر شده است کشش بازار اوراسیا و صادرات ۱۹۰ میلیون دلاری از مازندران افزایش سطح دیپلماسی وزارت امور خارجه در حوزه صادرات کالا ضروری است ۷۴ فرصت سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی احصا شد ایران بزرگ‌ترین شریک تجاری چین است
اخبار استانی/کرمانشاه
0

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد وزنی و ارزشی صادرات از مرزهای استان کرمانشاه، اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته ۲ میلیارد و ۲۳ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۹۰ دلار کالا با وزن پنج میلیون…

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد وزنی و ارزشی صادرات از مرزهای استان کرمانشاه، اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته ۲ میلیارد و ۲۳ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۹۰ دلار کالا با وزن پنج میلیون و ۱۲۸ هزار و ۲۹۳ تن کالا از طریق مرزهای این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی در مقایسه میزان صادرات کالا با مدت مشابه سال گذشته، افزود: مجموع میزان صادرات کالا در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ به لحاظ ارزشی چهار درصد و از نظر وزنی نیز هفت درصد رشد را شاهد هستیم.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: کالاهای صادر شده به خارج از کشور شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف است.

رحمانی پور به بیشترین میزان صادراتی از طریق مرز پرویز خان اشاره کرد و گفت: از کل صادرات استان کرمانشاه میزان ۶۵۱ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۷۶۶ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۲۰ تن مربوط به مرز پرویز خان بوده است.

وی ادامه داد:, گمرک خسروی و سومار نیز پس از مرز پرویز خان به ترتیب با صادرات ۶۲۱ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۸۳ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۵۵۰ تن و گمرک سومار با صادرات ۳۸۲ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۶۴۵ دلار کالا به وزن ۹۵۵ هزار و ۷۴۹ تن در جایگاه بعدی صادرات کالا قرار دارند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به رشد هشت درصدی ارزش کالاهای وارداتی و کاهش ۶۲ درصدی وزن آنها تاکید و بیان کرد: در ۹ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۹ میلیون و ۵۴ هزار و ۱۷۹ دلار کالا به وزن ۶ هزار و ۸۱۳ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است.

رحمانی پور عنوان کرد: عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه شامل آلیاژ آلومینیوم، قطعات دستگاه لیبل زن، تجهیزات خط تولید و … هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!اطلاعات من را برای ارسال نظر ذخیره کن