کاربر گرامی،

به جهت بهرمندی از تمام امکانات تعبیه شده در این سایت ،لطفا از لپتاپ یا تبلت و یا دستگاه های بیشتر از 10 اینچ برای ورد به سایت استفاده کنید .

با تشکر.

بیش از ۲ هزار تُن انواع گل و گیاه از محلات صادر می شود کشت «فراسرزمینی» کمک به تقویت دیپلماسی اقتصادی ظرفیت سردخانه‌های شهرستان اهر جوابگوی نیاز باغداران نیست خروج ۷۰ میلیارد دلار از ادعا تا واقعیت صادرات بندر کنگان به قطر از سرگرفته شد بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از مزرهای کرمانشاه صادر شده است کشش بازار اوراسیا و صادرات ۱۹۰ میلیون دلاری از مازندران افزایش سطح دیپلماسی وزارت امور خارجه در حوزه صادرات کالا ضروری است ۷۴ فرصت سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی احصا شد ایران بزرگ‌ترین شریک تجاری چین است

محمد اصغرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۲۷ محموله محصولات دام و طیور به ارزش یک میلیون و ۳۵ هزار و ۵۳۱ دلار از خراسان جنوبی به خارج کشور صادر شده است.  …

محمد اصغرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۲۷ محموله محصولات دام و طیور به ارزش یک میلیون و ۳۵ هزار و ۵۳۱ دلار از خراسان جنوبی به خارج کشور صادر شده است.

 

وی بیان کرد: این صادرات شامل تخم مرغ نطفه‌دار، تخم مرغ خوراکی، پولت تخمگذار، مو و کرک بز، پودر گوشت، جوجه گوشتی و پشم گوسفند بوده که بیشتر به کشورهای چین، افغانستان و عراق صادر شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نیمه نخست امسال صادرات تخم مرغ نطفه‌دار ۳۸۰ هزار عدد بوده که ۱۱۴ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است، در این مدت ۱۴۳ هزار و ۶۴۰ قطعه پولت تخمگذار هم صادر شد که ۵۷۴ هزار و ۵۶۰ دلار ارزآوری به همراه داشت.

 

وی افزود: امسال ۳۵ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی در قالب یک محموله به ارزش ۱۵۰ هزار و ۵۰ دلار به کشور افغانستان صادر شد و صادرات ۱۲۷ هزار و ۸۳۰ کیلوگرم مو و کرک بز در قالب هفت محموله، ۱۰۷ هزار و ۸۳۰ دلار ارزآوری داشته است.

 

اصغرزاده گفت: ۲۶ هزار کیلوگرم پودر گوشت نیز از استان صادر شده که ارزش آن هفت هزار و ۲۰ دلار بوده است.

 

وی عنوان کرد: صادرات ۲۷ هزار و ۵۳۷ کیلوگرم پشم گوسفند نیز ۷۹ هزار و ۸۵۷ دلار ارزآوری داشت و روند صادرات محصولات دامی خراسان جنوبی ادامه دارد.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته تنها ۲۸۷ هزار و ۴۲۴ کیلوگرم کرک بز به ارزش ۲۸۷ هزار و ۴۲۴ دلار به کشور افغانستان صادرات داشتیم.

 

وی گفت: صادرات محصولاتی مانند تخم مرغ بعد از تامین نیاز داخل استان صورت می‌گیرد و به عبارت دیگر مازاد بر نیاز صادر می‌شود.

 

اصغرزاده، تولید صادرات‌محور را زمینه‌ساز پویایی چرخه تولیدات دامی و طیور دانست و تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها و در کنار آن کیفیت‌دهی به محصولات استاندارد از راهکارهای اصلی توسعه صادرات است.

 

وی افزود: رقابت در بازار نیازمند تولیدات بازارپسند است که باید با تکمیل چرخه و استحصال با کیفیت در بازار جا باز کرد.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: زنجیره کامل محصولات ضمن افزایش بهره‌وری، اشتغال پایدار و ارزش افزوده را برای استان به همراه دارد که باید در تولید محصولات دامی و لبنی در استان به این سمت حرکت کنیم.

 

وی اظهار داشت: ۸۰۵ واحد مرغداری گوشتی و ۵۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۲ واحد مرغ بومی، ۲۱ واحد پولت، ۹۸ واحد پرورش شترمرغ، ۱۰ واحد پرورش بلدرچین و ۱۷ واحد پرورش بوقلمون در خراسان جنوبی فعال است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!اطلاعات من را برای ارسال نظر ذخیره کن